Hírek
2024. Május 07. 14:06, kedd |
Életmód
Forrás: MTI
Egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
Tavaly is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon; a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a múlt év végén a 15 év felettiek 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága azt közölte kedden az MTI-vel, hogy a felmérés alapján a teljes használói kör ennél jóval bővebb, miután sokan élnek a szinte minden szolgáltatónál elérhető ingyenes kipróbálási időszak lehetőségével, azaz néhány hétig vagy egy hónapig előfizetés nélkül nézik a filmeket, de rendszeres használóivá végül nem válnak a csatornának.
Ez utóbbi kör mindig az új szolgáltatóknál a legnagyobb, így például a 2023-ban bevezetett RTL+ programjait kétszer annyian nézték fizetés nélkül, mint amennyien végül ténylegesen előfizettek - tették hozzá.
A felmérés szerint ahogyan általában a nem túl költséges innovatív szolgáltatások a fiatal korosztályokból terjednek el, a streaming használatában is jól megfigyelhető az egyes korosztályok eltérő "kapcsolási sebessége": míg a tizen- és huszonévesek körében a hagyományos tévézés már egyértelműen háttérbe szorult - 30 százaléknyi csak tévét nézővel szemben 60 százalékuk néz streaminget is -, a középkorúak és idősebbek körében még többségben vannak azok, akik ragaszkodnak a jól bevált televízióhoz.
Ennek az NMHH szerint az is az oka, hogy a streamingszolgáltatások igénybevételéhez szükség van internet-előfizetésre, márpedig a 60 év fölöttieknek 2023-ban csak mintegy fele volt internethasználó.
A felhasználók számának növekedése mellett azt is érdekes adatnak nevezték, hogy egyre többen vannak olyanok, akik nem csupán egyetlen csatornára fizetnek elő, a streaminghasználók mintegy fele "több vasat tart a tűzben", és 2-4 csatornát is megrendel.
Ezt a fogyasztói viselkedést megkönnyíti, hogy a streamingszolgáltatások árai jelenleg még viszonylag jutányosak - tették hozzá.
Kifejtették, hogy miközben a tengerentúlról folyamatosan érkeznek a hírek, hogy a vezető csatornák ott már reklámokkal futnak, és a hirdetésmentességet csak magasabb árú csomagokkal lehet megvásárolni, Magyarországon a legnagyobb kínálatú szolgáltatók általában 2-3000 forint közötti havidíjért előfizethetők, de a kisebbek ennél akár jóval olcsóbbak is lehetnek.
Az NMHH adatai szerint a hagyományos tévé-előfizetésért a magyar háztartások átlagosan havi 4600 forintot fizettek 2023-ban, ezért sokan gondolkodnak úgy, hogy ezért az árért inkább két streamingcsatorna műsorát nézik - áll a felmérésben.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 31. 08:07, csütörtök | Életmód
Számítási rekordot állított fel bonyolult kvantumfizikai rendszerek szuperszámítógépes szimulációi terén két magyar kutató
2024. Október 31. 08:05, csütörtök | Életmód
Idei egymilliomodik látogatóját köszöntötte a Fővárosi Állat- és Növénykert
Simon Márton hatéves budapesti kisfiú szerdán délelőtt nem sokkal 10 óra után édesanyjával és testvéreivel érkezett az állatkertbe, ahol Sós Endre természetvédelmi és állategészségügyi igazgató köszöntötte.
2024. Október 30. 07:56, szerda | Életmód
Újabb nemzetközi díjjal ismerték el a Magyar Postát
Díjat kapott a Magyar Posta raktárlogisztikai megoldása, a SMART by MPL egy nemzetközi szakkonferencián - tájékoztatta a társaság kedden az MTI-t.